GABINET PEDAGOGÓW
Czynny codziennie w godzinach 10.00 -13.00
Anna Szewczyk
tel.: 22 629 25 15 wew. 106
Pedagog szkolny pełni niezwykle ważną funkcję w życiu społeczności szkolnej. Jego zadaniem jest udzielanie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniom, rodzicom oraz nauczycielom. Diagnozuje indywidualne potrzeby i trudności, podejmuje działania profilaktyczne, a także współpracuje z instytucjami zewnętrznymi, by zapewnić kompleksową pomoc. W codziennej pracy pedagog wspiera rozwój uczniów, przeciwdziała trudnościom wychowawczym i edukacyjnym oraz pomaga w rozwiązywaniu konfliktów. Służy również pomocą rodzicom i nauczycielom, oferując wsparcie w sytuacjach wychowawczych, prowadząc mediacje i interwencje w momentach kryzysowych.
PSYCHOLOG
Milena Smułkowska
Godziny pracy: co drugi czwartek miesiąca 9.00 – 13.00
Tel. 629 25 15 wew.113
Małgorzata Terlecka
Godziny pracy:
Poniedziałek 9:30-13:30
Wtorek 9.30-15:00
Środa 8:00-14:30
Czwartek: 10.30-15.00
Piątek 9:30-13:00
Pokój 30
Telefon 22 621 32 36 wew .112
Udzielanie wparcia psychologicznego uczniom, rodzicom i nauczycielom.
TERAPIA PEDAGOGICZNA
Monika Tuszyńska
Tel.: 22 629 25 15 wew. 105
Terapia pedagogiczna skierowana jest do dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania, poprawnego pisania i często im towarzyszących zaburzeń koncentracji uwagi, pamięci, motywacji jak i trudności emocjonalnych i społecznych.
Celem terapii jest stymulowanie rozwoju funkcji psychomotorycznych, w tym najważniejszych dla czytania i pisania funkcji słuchowych, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, a także przy pomocy odpowiednio dobranych środków i metod korygowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji.
W naszej szkole terapia pedagogiczna prowadzona jest w małych grupach, a w szczególnych przypadkach indywidualnie.
Na zajęcia dzieci są kwalifikowane na podstawie opinii psychologiczno – pedagogicznej oraz badań przesiewowych prowadzonych przez nauczycieli terapeutów w szkole.
Wszelka praca z dzieckiem na zajęciach terapii pedagogicznej zawsze jest dostosowana do jego indywidualnych potrzeb i możliwości.
O postępach dzieci lub nurtujących pytaniach czy problemach rodzice mogą porozmawiać
z terapeutą nie tylko na zebraniach ale w dowolnym momencie po uprzednim umówieniu.
Wszechstronne korzyści terapii wynikają tylko ze stałej współpracy na linii szkoła-dom. Systematyczna praca zwiększa efektywność i stanowi podstawowy warunek osiągania pozytywnych rezultatów w procesie terapeutycznym.
LOGOPEDIA
Magda Siebielec
tel.: 22 629 25 15 wew. 105
Terapia logopedyczna skierowana jest do uczniów, u których zdiagnozowane zostały wady wymowy i problemy komunikacyjne. Głównym celem terapii jest usuwanie wad wymowy i rozwijanie percepcji słuchowej (jako podstawy do nauki czytania i pisania) oraz rozwijanie kompetencji językowej. Terapia jest zawsze dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka.
Podstawowe elementy terapii logopedycznej, z jakimi prawdopodobnie spotka się Państwa dziecko, to:
- ćwiczenia sprawności narządów mowy, tzw. zabawy buzi i języka;
- ćwiczenia oddechowe i fonacyjne;
- ćwiczenia słuchowe w tym słuchu fonematycznego (czyli zdolność do odróżniania bądź utożsamiania dwóch wypowiedzi) i fonemowego (czyli zdolność do odróżniania dwóch różnych realizacji tej samej głoski);
- ćwiczenia w rozumieniu mowy.
Gabinet logopedyczny w naszej szkole jest wyposażony w różnego rodzaju pomoce (gry planszowe, domina, układanki, jak równie program komputerowy Logopedia i Logorytmika).
Efekty terapii logopedycznej prowadzonej w szkole są w bardzo dużym stopniu uzależnione od współpracy logopedy z rodzicami i częstotliwości wykonywania ćwiczeń w domu. Czasem potrzebne jest dodatkowe wsparcie poradni psychologiczno – pedagogicznej bądź indywidualnych pomocy logopedycznych.
Ćwiczenia wykonywane na zajęciach są dla dziecka proste, ale muszą być systematycznie powtarzane w domu, skróci to czas terapii.