PEDAGOG SZKOLNY

Anna Szewczyk

tel.: 22 629 25 15 wew. 106


Pedagog szkolny pełni niezwykle ważną funkcję w życiu społeczności szkolnej. Jego zadaniem jest udzielanie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniom, rodzicom oraz nauczycielom. Diagnozuje indywidualne potrzeby i trudności, podejmuje działania profilaktyczne, a także współpracuje z instytucjami zewnętrznymi, by zapewnić kompleksową pomoc. W codziennej pracy pedagog wspiera rozwój uczniów, przeciwdziała trudnościom wychowawczym i edukacyjnym oraz pomaga w rozwiązywaniu konfliktów. Służy również pomocą rodzicom i nauczycielom, oferując wsparcie w sytuacjach wychowawczych, prowadząc mediacje i interwencje w momentach kryzysowych.

 

PSYCHOLOG
Małgorzata Terlecka

Tel.: 22 621 32 36 wew.112

 

Zadaniem psychologa szkolnego jest udzielanie wsparcia psychologicznego uczniom, rodzicom

i nauczycielom.

 

Godziny pracy:

Poniedziałek 9:30-13:30

Wtorek 9.30-15:00

Środa 8:00-14:30

Czwartek: 10.30-15.00

Piątek 9:30-13:00

 

TERAPIA PEDAGOGICZNA/PEDAGOG SPECJALNY
Monika Tuszyńska
Tel.: 22 629 25 15 wew. 105

Terapia pedagogiczna skierowana jest do dzieci z specyficznymi trudnościami w nauce czytania, poprawnego pisania i często im towarzyszących zaburzeń koncentracji uwagi, pamięci, motywacji jak i trudności emocjonalnych oraz społecznych.

Celem terapii jest stymulowanie rozwoju funkcji ważnych dla czytania oraz rozwijanie umiejętności uczniów  przy pomocy odpowiednio dobranych środków i metod. W naszej szkole terapia pedagogiczna prowadzona jest w małych grupach, a w szczególnych przypadkach indywidualnie.

O postępach dzieci lub nurtujących pytaniach czy problemach rodzice mogą porozmawiać
z terapeutą nie tylko na zebraniach ale w dowolnym momencie po uprzednim umówieniu.

Wszechstronne korzyści terapii wynikają tylko ze stałej współpracy na linii szkoła-dom. Systematyczna praca zwiększa efektywność i stanowi podstawowy warunek osiągania pozytywnych rezultatów w procesie terapeutycznym.

 

Pedagog specjalny wpiera uczniów naszej szkoły posiadających specjalne potrzeby edukacyjne. Koordynuje pracę zespołu, który opracowuje i realizuje IPET . Współpracuje z rodzicami i nauczycielami, aby zapewnić dziecku jak najlepsze warunki rozwoju i nauki.

Pedagog specjalny oferuje pomoc uczniom, rodzicom i nauczycielom. W razie pytań lub potrzeby wsparcia, zachęcam do kontaktu i umówienia się na konsultację.

 

LOGOPEDIA

Magda Siebielec

tel.: 22 629 25 15 wew. 105

 

Terapia logopedyczna skierowana jest do uczniów, u których zdiagnozowane zostały wady wymowy i problemy komunikacyjne. Głównym celem terapii jest usuwanie wad wymowy i rozwijanie percepcji słuchowej (jako podstawy do nauki czytania i pisania) oraz rozwijanie kompetencji językowej. Terapia jest zawsze dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka.
Podstawowe elementy terapii logopedycznej, z jakimi prawdopodobnie spotka się Państwa dziecko, to:
- ćwiczenia sprawności narządów mowy, tzw. zabawy buzi i języka;
- ćwiczenia oddechowe i fonacyjne;
- ćwiczenia słuchowe w tym słuchu fonematycznego (czyli zdolność do odróżniania bądź utożsamiania dwóch wypowiedzi) i fonemowego (czyli zdolność do odróżniania dwóch różnych realizacji tej samej głoski);
- ćwiczenia w rozumieniu mowy.
Gabinet logopedyczny w naszej szkole jest wyposażony w różnego rodzaju pomoce (gry planszowe, domina, układanki, jak równie program komputerowy Logopedia i Logorytmika).
Efekty terapii logopedycznej prowadzonej w szkole są w bardzo dużym stopniu uzależnione od współpracy logopedy z rodzicami i częstotliwości wykonywania ćwiczeń w domu. Czasem potrzebne jest dodatkowe wsparcie poradni psychologiczno – pedagogicznej bądź indywidualnych pomocy logopedycznych.
Ćwiczenia wykonywane na zajęciach są dla dziecka proste, ale muszą być systematycznie powtarzane w domu, skróci to czas terapii.

 

REWALIDACJA

Milena Bujakowska

tel.: 22 629 25 15 wew. 105

 

 

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA NR 11

Al. Jerozolimskie 30 lok. 5 w Warszawie.

 

Psycholog:  p. Justyna Arczewska

Neurologopedia:  p. Ewa Bombol